Home Veelgestelde vragen

Antwoorden op veelgestelde vragen

Hoe kunnen wij u helpen?

Algemene vragen

  • Wie is Hubbs?

    Hubbs Verhuur Zeker is onderdeel van Hubbs en onderscheidt zich als huurder en beheerder van de traditionele makelaar. Met een breed netwerk en ruim 10 jaar ervaring in het vastgoed, weten wij onze heldere dienstverlening aan te bieden middels een gemakkelijk verhuurproces. De naam Hubbs is ontstaan vanuit onze rol als schakel tussen vraag en aanbod. Hubbs gaat graag samen met u op zoek naar de beste mogelijkheden voor uw woning.

  • Voor wie is Hubbs bedoeld?

    Hubbs is voor iedereen die zijn woning zorgeloos wil verhuren voor een hoger en vast rendement. Wij werken voor zowel beleggers als particulieren.

  • Op welke manier kan ik in contact komen met jullie?

    Op werkdagen zijn wij telefonisch of per email bereikbaar van 08:30 tot 17:30 uur op het telefoonnummer 085-1303871 of stel uw vraag via het contactformulier. Wij nemen altijd binnen 24 uur contact met u op.

  • Waarom zou ik mijn woning aan Hubbs verhuren?

    Bij Hubbs betaalt u geen makelaarskosten en beheerkosten. Wij verzekeren maandelijks de huur, ook bij leegstand. Hierdoor heeft u een hoger rendement en kunt u zorgeloos verhuren. Tevens zorgen wij voor het financiële- en technische beheer.


Financiële vragen

  • Wat is het verdienmodel van Hubbs?

    Wij bieden uw woning aan bij ons ruime netwerk. Dit zijn organisaties die huisvesting zoeken voor expats, flexwerkers, maar ook particulieren die tijdelijk een woning willen huren. Onze diensten kunnen wij u kosteloos aanbieden, omdat wij deze diensten doorberekenen aan de organisaties binnen ons netwerk. Op deze manier kunnen wij ten alle tijden de maandelijkse huur garanderen en heeft u een hoger rendement.

  • Waarom kunnen jullie de huur wel garanderen en zelfs bij leegstand?

    Door ons ruime netwerk hebben wij altijd een passende huurder voor uw woning. Hierdoor kunnen wij leegstand voorkomen en de maandelijkse huur voor u garanderen.

  • Hoe hoog is mijn rendement?

    Wij garanderen een hoger en vast rendement ten opzichte van een traditionele makelaar of wanneer u de woning zelf verhuurt. U betaalt bij ons namelijk geen makelaarskosten, geen beheerskosten en heeft geen leegstand. Benieuwd naar de huur per maand voor uw woning en hoe wij u volledig kunnen ontzorgen? Bereken uw voordeel!

  • Hoe berekenen jullie de maandelijkse huurprijs?

    De verhuurprijs is gebaseerd op uw wensen en eigenschappen van uw woning, zoals de ligging, oppervlakte, het aantal kamers, huurprijzen uit de omgeving, huidige verhuurmarkt, etc. Bij de woningopname wordt er aan de hand van uw wensen en de eigenschappen van de woning een huurvoorstel gemaakt.

  • Van wie ontvang ik de maandelijkse huur?

    U ontvangt de huur van Hubbs, zoals in de huurovereenkomst is overeengekomen. Hubbs garandeert een tijdige betaling van de huur en de borg op de afgesproken datum. De eerste huurbetaling en borg worden voor de ingangsdatum van het huurcontract en de sleuteloverdracht op uw rekening overgemaakt.

  • Wanneer ontvang ik de huur en borg?

    De eerste huurbetaling en borg worden voor de ingangsdatum van het huurcontract en de sleuteloverdracht op uw rekening overgemaakt. Daarna ontvangt u de maandelijkse huur op de afgesproken datum.

  • Hoeveel borg betaalt Hubbs?

    Wij hanteren 1 maand borg en deze ontvangt u voor de sleuteloverdracht op uw rekening.


Contractuele vragen

  • Wat is de minimale huurperiode?

    Hubbs huurt uw woning minimaal voor 12 maanden tot onbepaalde tijd. De huurperiode is bespreekbaar en zal uiteraard worden opgenomen in de huurovereenkomst.

  • Hoe kan ik het huurcontract opzeggen?

    Bij een huurcontract voor bepaalde tijd loopt het contract tot aan de afgesproken datum. Wanneer de huurovereenkomst is overgegaan naar onbepaalde tijd, hanteren wij een opzegtermijn conform de huurovereenkomst.

    Wij hanteren flexibele opzegmogelijkheden en spreken af dat u de huurovereenkomst te allen tijde mag opzeggen met inachtneming van de afgesproken opzegtermijn. U kunt de huurovereenkomst per e-mail bij ons opzeggen. Wij zorgen dat uw woning wordt opgeleverd op de afgesproken datum en weer in de staat wordt teruggebracht zoals wij deze van u hebben gehuurd.

  • Wie is de huurder van mijn woning?

    Hubbs is uw huurder en zorgt voor geschikte bewoners van de woning. Hubbs screent en selecteert de geschikte bewoners die aan strikte voorwaarden dienen te voldoen. Wij zorgen voor het volledige beheer van uw woning, zodat u zorgeloos kunt verhuren.

  • Welke opzegtermijn hanteren jullie?

    Bij een huurcontract voor bepaalde tijd loopt het contract tot aan de afgesproken datum. Wanneer de huurovereenkomst is overgegaan naar onbepaalde tijd hanteren wij een opzegtermijn van 3 maanden.

  • Hoe zit het met huurbescherming?

    Hubbs hanteert flexibele opzegmogelijkheden en spreekt af dat je de huurovereenkomst te allen tijde mag opzeggen met inachtneming van de afgesproken opzegtermijn. Heb je vragen over huurbescherming en overeenkomsten? Wil je precies weten hoe dit bij Hubbs geregeld is en wat de mogelijkheden zijn? Neem dan contact met ons op, wij leggen het je graag uit!


Beheer vragen

  • Hoe wordt het beheer van mijn woning gedaan?

    Technisch beheer
    Wij zorgen voor het technische- en financiële beheer. Hubbs screent en selecteert de geschikte bewoners die aan strikte voorwaarden dienen te voldoen. Zo zorgen wij dat uw woning netjes wordt bewoond. Periodieke controles worden vooraf ingepland en u wordt hier ten alle tijden over geïnformeerd. Mochten er (klein) onderhoud tijdens de gehuurde periode nodig zijn, dan zullen wij deze in overleg met u oplossen. De kleine reparaties zoals beschreven in het huurcontract nemen wij voor onze rekening en lossen wij zo snel mogelijk voor u op.

    Financieel beheer
    Wij garanderen u maandelijks de huur op de afgesproken datum. De eerst huurtermijn en borg worden voor de ingangsdatum van het contract aan u overgemaakt op uw rekening. Hubbs Verhuur Zeker zorgt elke maand voor een notificatie en een duidelijk betalingsoverzicht. Hierdoor heeft u geen omkijken naar uw betalingen en kunt u zorgeloos verhuren.

  • Wie zijn de bewoners van de woning?

    Wij bieden uw woning aan bij ons ruime netwerk. Denk bijvoorbeeld aan organisaties die huisvesting zoeken voor medewerkers of expats die tijdelijk een woning willen huren. Wij hanteren een strikt beleid binnen ons netwerk en hierdoor kunnen wij de betrouwbaarheid en kwaliteit waarborgen.

  • Wie regelt het onderhoud van mijn woning?

    Mocht er onderhoud tijdens de gehuurde periode ontstaan, dan zullen wij deze in overleg met u oplossen. Kleine reparaties zoals beschreven in het huurcontract zullen wij voor onze rekening nemen en zo snel mogelijk oplossen.

  • Hoe wordt mijn woning gecontroleerd?

    Wij zorgen voor periodieke controle van uw woning en zullen u hier ten alle tijden over informeren. Via onze controleurs ontvangt u bij de periodieke controle een rapportage inclusief foto’s van eventuele bijzonderheden per e-mail.

  • Wie kan ik benaderen bij vragen, storingen of calamiteiten?

    Hubbs is de huurder van uw woning. Voor onverwachte storingen of calamiteiten zijn wij 24/7 bereikbaar. Bij vragen of problemen kunt u ook altijd contact opnemen. Wij vinden transparantie belangrijk. Daarom houden wij u van alle ontwikkelingen rondom uw woning op de hoogte. 


Praktische vragen